ik heb een zoon van 7 jaar. sinds zijn geboorte wonen we in het buitenland. hij praat grotendeels in het engels en zit nu op een Franse lyceum. Zijn Nederlands is heel zwak. Nu plannen we om terug te keren ...
Ik weet dat met mijn kind (van bijna 3) praten belangrijk is voor zijn taalontwikkeling. Ik vertel wat ik aan het doen ben, wijs dingen aan en noem ze bij naam. Op zich geen moeite, ik doe het graag en ...
Mijn collega heeft het boek - Interactie in Rekenen, isbn 978-90-74233-41-5, Bazalt. Ik wil het graag gebruiken, maar ondertussen hebben we op onze school de vernieuwde methode van 'Alles telt' aangeschaft. Blijft dit boek dan toch bruikbaar?
Onze leerlingen zijn de laatste tijd steeds actiever online, vooral in de bovenbouw. We krijgen nu ook te maken met online pesten. Hoe gaan we hier mee om?
Welke eisen stelt de inspectie eigenlijk precies aan handelings- en opbrengstgericht werken? Welke ontwikkelingsgebieden moeten worden opgenomen?
Hoe geef je de woordenschatles in de nieuwe Taalactief 4 het beste vorm? In de methode Taalactief 4 is de woordenschatdidactiek van Verhallen en van den Nulft duidelijk herkenbaar. Er wordt gewerkt met woordclusters, scripts en de grafische vormen woordparachute, ...
Nu hebben we wel mooi die slimmere kinderen gesignaleerd en laten we ze niet meer met alle onderdelen van rekenen, lezen en taal meedoen, maar nu moeten we echt materialen hebben waarmee ze zelf uit de voeten kunnen. Zijn er ...
Wij zijn op zoek naar een nieuwe rekenmethode. Je hoort dat kinderen de laatste jaren door alle nadruk op rekeninzicht te weinig parate rekenkennis hebben. Moeten we nu terug naar het vroegere ‘stampen’?