Vanuit kenniscentrum BL!NK-UIT bieden wij maatwerk advies- en begeleidingstrajecten rond excellentie en hoogbegaafdheid. Je kunt denken aan trajecten voor professionalisering en teamscholing rond: het signaleren, begeleiden en creëren van een ...
Handelingsgerichte gesprekken stellen de onderwijsbehoeften van het (hoog)begaafde kind en het handelen van de leerkracht in het middelpunt. Vragen die hierbij centraal staan zijn: Wat vraagt dit kind van het ...
Zoek je een leuke en nuttige workshop, presentatie of bijeenkomst rond (hoog)begaafdheid voor je team? Dit zijn voorbeelden van wat wij kunnen verzorgen: (Hoog)begaafdheid waar hebben we het over? Hoogbegaafde ...
Acadin is de digitale leeromgeving voor po met verrijkingsmateriaal voor (hoog)begaafde en talentvolle leerlingen. Acadin werd eerder ontwikkeld door OCW en is inmiddels overgenomen door een consortium van twaalf onderwijsadviesbureaus, ...
Sinds 1 augustus 2015 zijn scholen verplicht om te zorgen voor sociale veiligheid en deze te waarborgen. Van scholen wordt verwacht dat ze alles doen wat nodig is om leerlingen ...
Wat is de plaats van een bestuur van een vrijeschool? Hoe word je een ‘bestuur op afstand’, als de schoolleider goed functioneert? En hoe sta je de Inspectie van het ...
De hoeveelheid tijd die kinderen aan spelen, leren en vrije tijd besteden en de verdeling daarvan over de dag, de week en het jaar vormen al lang onderwerp van discussie. ...
Wij coachen leraren, intern begeleiders, schoolleiders, pedagogisch medewerkers en andere professionals die nog beter willen worden in hun vak. We gaan uit van het principe: ken je kracht en kwaliteiten ...
Met Beeldcoahcing kan IJsselgroep u ondersteunen. Beeldcoaching helpt actief het onderwijs in de klas te verbeteren. We staan naast u, niet alleen om problemen te lokaliseren, maar vooral om u ...
Passend onderwijs voor begaafde en intelligente leerlingen vraagt om een gestructureerde beleidsmatige aanpak. Bij OnderwijsAdvies bestaat deze aanpak uit 2 stappen: Start met een quikscan om de uitgangssituatie te bepalen: ...