Werken aan verantwoordelijk gedrag (WinWin)

Prijs

Op aanvraag (maatwerk)

Beschrijving

Het concept “Werken aan verantwoordelijk gedrag” biedt u zowel een denkkader, vaardigheden en acties om te bouwen aan een positief leerklimaat als ook om storend gedrag goed te managen. Toch pleiten we er sterk voor eerst te investeren in een goede pedagogische basis. Met “Structuur en relatie” bieden we leraren naast een inzichtelijk denkkader tal van handvaten en praktische tips om de leraar te worden die voor leerlingen het verschil maakt. Bewuste aandacht voor de relatie leraar-leerling, structuur aanbrengen in de leeromgeving en begrijpen waar gedrag vandaan komt. Dat voorkomt veel storend gedrag.
Leerlingen die ervaren dat hun leraar hen wil begrijpen, staan open om zich meer verantwoordelijk te willen gedragen. Leerlingen verantwoordelijkheid leren levert veel meer op dan enkel gehoorzaamheid afdwingen.


Het traject “Actie en reactie” biedt als het ware een gereedschapskist met tal van acties en strategieën om storend gedrag in de groep te voorkomen én er effectief op te reageren. Zo leert de leraar op een positieve manier met storend gedrag om te gaan. De vaardige leraar is in staat heel snel de juiste strategie kiezen om snel een eind kan maken aan storend gedrag. Leeropbrengsten stijgen, omdat er minder tijd en energie naar probleemgedrag gaat en leren leuker wordt.

Tijdens een introductiebijeenkomst en/of een basistraining raakt u vertrouwd met de bouwstenen van dit concept. Na het volgen van de basistraining zijn er vele vormen van dienstverlening mogelijk. Graag zoeken we samen met u uit wat het best passend is bij uw situatie.

Meer informatie
Extra informatie
  • Regio('s)
  • Landelijk
  • Zeeland
  • Zuid-Holland
  • Specialisme
  • Gedragsproblemen
Recensies