Rekenen

Prijs

Op aanvraag (maatwerk)

Duur

Op aanvraag (maatwerk)

Beschrijving

Hoe kun je de regie pakken op je rekenonderwijs? In onze visie op goed onderwijs in rekenen zijn de leerlingen en hun onderwijsbehoeften het uitgangspunt en hebben de school en leerkracht de regie. Zo zijn leerlingen betrokken en behaal je maximale leeropbrengsten.

Opbrengsten

In het 'theoretisch kader voor goed rekenonderwijs' staan 3 modellen uit 'Protocol ERWD' in samenhang, van boven naar beneden: hoofdfasen binnen een leerljn, drieslagmodel (rekenproces in de rekenles) en handelingsmodel (reken-wiskundige ontwikkeling van een leerling).

In onze aanpak betekent dit dat wij vaardigheden van leerkracht versterken en krachtige verbindingen maken met eigenaarschap, gepersonaliseerd leren, digitale geletterdheid en onderzoekend leren. Het ‘theoretisch kader voor goed rekenonderwijs’ gebruiken we daarbij als gemeenschappelijke taal en voor het maken van theoretisch onderbouwde keuzes. 

Meer informatie
Extra informatie
  • Regio('s)
  • Landelijk
  • Gelderland
  • Limburg
  • Noord-Brabant
Recensies