Coaching en reflectie

Prijs

Op aanvraag (maatwerk)

Punten

34 SBU

Type

Training / workshop / opleiding

Registratiecode

M2KyWpbmhf

Beschrijving

De 3 essenties zijn:

  • Een concrete werkwijze voor u als coach om collega’s te ondersteunen in hun professionele ontwikkeling.
  • Het model voor effectief lesgeven met bijbehorende ontwikkelschalen als duidelijke reflectiespiegel. 
  • Praktische hulpmiddelen om je collega’s te ondersteunen en stimuleren in hun leerproces.

De inhouden van de cursus Coaching & Reflectie zijn gebaseerd op de uitgave Coaching & Reflectie van dr. Robert Marzano en wordt verzorgd door gecertificeerde trainers vanuit Marzano Research USA.

In 5 bijeenkomsten van 3,5 uur behandelen we de theorie van coaching & reflectie en leren coaches om precieze didactische en pedagogische stappen te bepalen die leraren kunnen zetten om hun expertise in het lesgeven te vergroten. Hierbij wisselen we theorie af met reflectie, oefening en interactie. Na iedere bijeenkomst gaat u aan de slag met praktijkopdrachten en bestudeert u de relevante passages uit het boek Coaching & Reflectie van dr. Robert Marzano. Op deze manier bent u in staat uw collega’s te coachen in hun ontwikkeling en u ondersteunt hiermee de schoolontwikkeling. In de periode van de cursus vindt ook een keer een coachingsgesprek plaats van 1,5 uur, waarbij u op basis van uw persoonlijke coachingsvraag gecoacht wordt.

Opbrengsten

De coaches ontwikkelen hun coaching vaardigheden gerelateerd aan de 9 onderwerpen vanuit “De Kunst & Wetenschap van het Lesgeven”, zodat zij leraren didactisch en pedagogisch kunnen ondersteunen en helpen in hun ontwikkeling door coaching & reflectie.

  • Je weet hoe je gerichte feedback kunt geven en ontvangen.
  • Je weet hoe je binnen je school collega’s kunt coachen op pedagogisch en didactisch vlak.
  • Je weet hoe je een collega kunt helpen de volgende ontwikkelstappen te bepalen. 

Meer informatie
Extra informatie
  • Regio('s)
  • Zuid-Holland
  • Specialisme
  • Schoolontwikkeling
  • WereldoriĆ«ntatie
  • Werkproces(sen)
  • Het toepassen van coƶperatieve leervormen
  • Inrichten en organiseren van de klas
  • Voorbereiden van een instructieles
  • Werken aan je ontwikkeling
  • Sector(en)
  • Havo
  • VVE / Jonge kind
  • PO (incl. SBO)
  • VMBO
  • MBO
  • Speciaal onderwijs
  • Voortgezet speciaal onderwijs
  • Vwo/gymnasium/atheneum
  • Praktijkonderwijs
  • meer
  • Ontwikkelproces(sen)
  • Ontwerpen van een uitdagende leeromgeving
  • Doelgroep(en)
  • Leerkracht
  • Vakleerkracht
  • Intern begeleider / remedial teacher
Recensies