Rijke speelleeromgeving, zoveel meer dan leuk ingericht!

Duur

2 x 3 uur

Punten

10 SBU

Type

Training / workshop / opleiding

Beschrijving

Een goed ingerichte speel-leeromgeving is veilig en vertrouwd, biedt uitdaging en kansen tot contact en stimuleert de zelfstandigheid van kinderen. Tijdens de training leren de deelnemers heel nauwkeurig te kijken naar de inrichting van de binnen- en buitenruimtes waar ze met jonge kinderen werken.

De essenties

  • Vanuit een rijke, weldoordachte speelleeromgeving kunnen kinderen (zelfstandig) 80% van de SLO doelen behalen.
  • Heel veel concrete materialen om inspiratie en ideeën op te doen om morgen hiermee aan de slag te gaan.
  • Handvatten om spel te begeleiden waardoor kinderen hun doel bereiken.

Inhoud

Het doel van de scholing en de bijbehorende coaching is dat de leerkrachten gerichte keuzes kunnen maken t.a.v. de kwalitatief goede inrichting van de ruimtes waarin zij werken. Ze leren concreet hoe ze de inrichting van de ruimte zo optimaal mogelijk aan kunnen laten sluiten bij de behoeften van jonge kinderen.

Past deze training bij jou?

Deze training van 2 dagdelen is bedoeld voor Leraren, intern begeleiders, pedagogisch medewerkers, onderbouwcoördinatoren.

 

Meer informatie
Extra informatie
  • Regio('s)
  • Landelijk
  • Specialisme
  • Schoolontwikkeling
  • Opleiden & professionaliseren
  • Werkproces(sen)
  • Werken aan je ontwikkeling
  • Plannen en behalen van onderwijsdoelstellingen
  • Inrichten en organiseren van de klas
  • Sector(en)
  • PO (incl. SBO)
  • VVE / Jonge kind
  • Speciaal onderwijs
  • Ontwikkelproces(sen)
  • Handelingsgericht werken op schoolniveau
  • Ontwerpen van een uitdagende leeromgeving
  • Doelgroep(en)
  • Intern begeleider / remedial teacher
  • Pedagogisch medewerker
  • Leerkracht
Recensies