Leerlijnen Taal & Handelingsgericht werken

Prijs

Op aanvraag (maatwerk)

Type

Training / workshop / opleiding

Beschrijving

Goed zicht hebben op leerlijnen maakt het mogelijk uw leerdoelen heel precies te bepalen. Vervolgens kunt u vanuit deze leerdoelen uw onderwijs inrichten. Leerlingen in uw groep hebben wel dezelfde leerdoelen, echter niet alle leerlingen hebben hetzelfde niveau. Indien u zicht heeft op deze tussendoelen, kunt u eenvoudiger differentiëren en bijbehorende activiteiten aanbieden. Wanneer leerlingen moeten leren een brief te schrijven, is het hoofddoel een brief leren schrijven, maar kunnen de tussendoelen afhankelijk van de ontwikkelingen van de leerlingen verschillen. Voor de een zal dit een brief zijn aan een vriendinnetje, de ander een brief aan de meester en een leerling die al verder is, kan een brief schrijven aan iemand buiten de school. Wanneer u een methode gebruikt helpt het zicht hebben op leerlijnen om keuzes te maken: wat kunt u wel en wat kunt u niet laten liggen.

Wij bieden u middels een workshop, training of begeleidingstraject graag zicht de leerlijnen taal om vanuit deze leerlijnen met u te bekijken hoe u op verschillende niveaus aan deze tussendoelen kunt werken.
Deze aanpak is gebaseerd op de didactische aanpakstrategieën van dr. Robert Marzano.

Wij komen graag met u in gesprek om te zien hoe wij u kunnen ondersteunen in het handelingsgericht werken binnen taal.

Meer informatie
Extra informatie
  • Regio('s)
  • Landelijk
  • Zeeland
  • Zuid-Holland
  • Specialisme
  • Handelingsgericht werken (HGW)
  • Schrijfvaardigheid
  • Leesvaardigheid
  • Werkproces(sen)
  • Werken aan je ontwikkeling
  • Voorbereiden van een instructieles
  • Sector(en)
  • PO (incl. SBO)
  • Doelgroep(en)
  • Leerkracht
  • Intern begeleider / remedial teacher
Recensies