Training Zien is Snappen

Prijs

Op aanvraag (maatwerk)

Punten

23 SBU

Type

Training / workshop / opleiding

Registratiecode

v191agWo4b

Beschrijving

De 3 essenties zijn:

  • Je bent je (weer) meer dan bewust dat Nt2-onderwijs moet.
  • Je leert te werken met de methodiek Zien is Snappen.
  • Je leert hoe je je (taal)methode beter geschikt kunt maken voor anderstalige leerlingen.

Leer de NT2-methodiek Zien is Snappen (ZIS) in 5 bijeenkomsten toepassen:

  • Een korte theoretische inleiding in NT2 en NT2-onderwijs.
  • Hoe biedt u de volgende onderdelen aan leerlingen aan en hoe sluit dit aan op de taalmethode op school:
  • lidwoorden, aanwijzend voornaamwoorden, samenstellingen, eigennamen, zinnen en werkwoorden, meervoud, verkleinwoorden, bijvoeglijk naamwoorden en de trappen van vergelijking, verwijzende functiewoorden.
  • Hoe biedt u klanken en letters aan.
  • Het analyseren van het mondelinge taalgebruik van een leerling, gebruik makend van de taalstadia.
  • Het hanteren van de NT2-didactiek en hoe deze didactiek, samen met lessen uit ZIS en de taalmethode gebruikt kan worden.

Opbrengsten

  • Je bent je (weer) meer dan bewust dat Nt2-onderwijs moet.
  • Je leert hoe je de taalonderdelen zinsbouw, vormleer en klankleer kunt onderwijzen.
  • Je leert hoe je je taalonderwijs kunt visualiseren.
  • Je leert te werken met de methodiek Zien is Snappen.
  • Je leert hoe je je (taal)methode beter geschikt kunt maken voor anderstalige leerlingen.

Meer informatie
Extra informatie
  • Regio('s)
  • Zuid-Holland
  • Specialisme
  • Logopedie / Spraak-taalontwikkeling
  • Nederlands als tweede taal (NT2)
  • Referentieniveaus taal
  • Taal / dyslexie
  • Werkproces(sen)
  • Inrichten en organiseren van de klas
  • Voorbereiden van een instructieles
  • Werken met een instructietafel of instructiegroep
  • Een zelfstandige werkles geven
  • Het toepassen van co√∂peratieve leervormen
  • Sector(en)
  • PO (incl. SBO)
  • VVE / Jonge kind
  • Praktijkonderwijs
  • Ontwikkelproces(sen)
  • Ontwerpen van een uitdagende leeromgeving
  • Werken met de referentieniveaus
  • Doelgroep(en)
  • Leerkracht
Recensies